BİR PAZAR KAHVALTISI

                                                       BİR PAZAR KAHVALTISI
Pazar denilince aklımıza az çok bir şeyler geliyor ama benim aklıma büyük bir şehrin renkli bir sokağı geliyor kırmızısıyla sarısıyla yeşiliyle canlanıyor bu sokak pazar sabahları kalktığımda tazecik meyveleri, sebzeleri almak için sabırsızlanıyor insan, esnafların sıcak kanlılığı enerjileri ve mutlulukları insanın içini açıyor ve pazardan çıkası gelmiyor satış yapmak için yükselen sesler kaplıyor insanı.
Alınan meyveler sebzeler ile kahvaltı yapmak gibisi yok tabi ama insanın içini ısıtan en güzel şey de esnafın muhabbeti aslında bence aldığımız meyvelerde sebzelerde esnafın muhabbetinin payı çok büyük esnafın muhabbeti ne kadar tatlıysa meyvenin sebzenin de  tatlılığı o kadar, esnafların o meyveleri sebzeleri tezgahlarının üzerine dizişlerine hayran kaldığımı da belirtmek isterim sanki o meyvelerden sebzelerden kaleler yapıyorlar hayranlıkla durup izlemek istiyorum ama annemin babamın hadi gidelim diyerek beni oradan götürmelerine üzülüyordum.Sebzeleri meyveleri dolaba yerleştirmek bile bana zevk veriyordu..
Pazarlardan mı marketlerden mi alışveriş yapmalıyız ? Bence;pazarlardan neden diye soracak olursanız pazarlardaki esnaflarımız  meyveleri , sebzeleri kendileri yetiştiriyor ve emek veriyorlar ama marketler daha çok satın alıp satıyorlar pazarlardan alışveriş yapmalıyız ki pazar kültürümüzü kaybetmeyelim daha çok pazarlara gitmenizi öneririm. Hoşçakalın..











Yorumlar

Popüler Yayınlar